Zīmola prece vai viltojums!

(2013. gada 14. Janvāris)  Ja pērc pazīstamu zīmolu pakaļdarinājumus.  

  • Valsts ieņēmumu dienesta (VID) mājas lapā Komerciāli sūtījumi ir informācija par sodiem, par preču konfiskāciju un to iznīcināšanu, ja ārpus Eiropas Savienības, piemēram, kādā ASV interneta veikalā esi iegādājies pazīstamu zīmolu pakaļdarinājumus.  



(2012. gada 9. Marts)  Par luksusa preču viltošanu.


(2012. gada 9. Marts) Interneta vietne, kas palīdz atrast īstas zīmolu preces.
  • Informācija, kas ir publicēta interneta vietnē www.brand-i.org palīdz tev atrast interneta veikalus, kuros tirgo īstas zīmola preces. Vietne ir izveidota, lai cīnītos pret interneta veikaliem, kuros tirgo viltotas zīmola preces. Kāpēc informācijai par labajiem interneta veikaliem būtu jāuzticas? Tāpēc, ka pirms informācijas publicēšanas vietnē, to ir apstiprinājuši paši zīmolu īpašnieki. Vairāk par vietni lasi sadaļā About us
  • Brand - i sadarbības partneris ir Lielbritānijas organizācija Trading Standarts Institute, kas izveidota 1881. gadā. Tās uzdevums ir aizsargāt iedzīvotāju veselību, drošību un labklājību, kā arī veicināt godīgu uzņēmējdarbību.  
  • Mājas lapas sadaļā Brands, A - Z ir interneta veikalu saraksts, kuros tirgo īstas zīmolu preces.   


(2012. gada 9. Marts)  Smaržu nosaukumi un to aromātu stiprums.
  • Kādu laiku atpakaļ uzdūros interesantam rakstam par smaržām (sieviešu un vīriešu), to nosaukumiem un to cik spēcīgam ir jābūt aromātam. Tā kā tas bija diezgan sen, tad patiešām vairs neatceros vai rakstu lasīju internetā vai kur citur. Šodien meklēju šo rakstu internetā, bet neko tādu neatradu. Dažas interesantas lietas par smaržām no šī raksta savā laikā es esmu izrakstījusi.
  • Par sieviešu smaržām:
  1. Ja sieviešu smaržu nosaukumā ir "Perfum", tad smaržām ir ļoti spēcīgs aromāts, kas ilgi turas. Smaržas ir dārgas un cena mazumtirdzniecībā pārsniedz 100 GBP (Britu mārciņas).
  2. Ja nosaukumā ir "Eau de Parfum" (EDP), tad tās ir nākamās spēcīgākās smaržas. Tās dod ilgstošu smaržu, bet par saprātīgāku cenu.
  3. Populārākās smaržas ir "Eau de Toilette" (EDT), kas satur procentuāli lielāku daudzumu ūdens un mazāk ēterisko eļļu. EDT vienmēr ir kā izsmidzināms aerosols.  
  4. "Eau de Cologne" ir vājākas nekā EDT un ar zemāku ēterisko eļļu koncentrāciju.
  5. "Eau Fraiche" ir ar ļoti zemu smaržas saturu un bieži sauc par "Perfumed Mist". Šīs smaržas ir populāras vasarā.  
  • Par vīriešu smaržām:
  1. "Eau de Toilette Spray" (EDT) ir spēcīgas koncentrācijas smaržas, ko var izmantot uz ķermeņa, apģērba, bet nevajadzētu izmantot pēc skūšanās uz sejas, jo var izraisīt kairinājumu.
  2. "Aftershave" (losjons pēc skūšanās) ir vājāks nekā EDT un to var izmantot uz sejas.
  3. "Aftershave Balm" (pēcskūšanās balzāms) ir aromatizēts losjons vai krēms.  
  • Secinājums. No smaržvielas stipruma ir atkarīga smaržas cena. Smaržas % daudzums salīdzinājumā ar ūdeni nosaka smaržas stiprumu.   


(2012. gada 9. Marts)  Zīmola prece vai viltojums.
  • Forumā www.calis.lv ir publicēts raksts Kā atšķirt zīmola preci no viltojuma, kurā Sarmīte Žumbure (viņas darbība ir bijusi saistīta ar intelektuālā īpašuma aizsardzības jautājumiem) sniedz padomus kā atšķirt īstu zīmolu no viltojuma:  
  1. Esot trīs veida viltojumi - visaugstākās kvalitātes, kvalitatīvie un nekvalitatīvie.
  2. Nekvalitatīvos viltojumus tirgo tirgos un tie ir ražoti Ķīnā vai kādā citā Austrumu valstī. Šiem viltojumiem ir zema cena. 
  3. Kvalitatīvos viltojumus tirgo interneta veikalos, interneta izsolēs, kā arī parastajos veikalos. Cenas šīm precēm nav augstas. Visbiežāk vilto somas, pulksteņus un sporta preces.
  4. Visaugstākās kvalitātes viltojumiem cenas ir augstas vai gandrīz tādas pašas kā orģinālam un šīs preces ražo Eiropā. To, ka šī prece ir viltojums varot noteikt tikai eksperti, pārdevēji, menedžeri un ilgadēji šīs preces cienītāji. 
  5. Ja orģinālajām apģērba un tekstilizstrādājuma precēm logo zīmēs katrs burts tiek izšūts atsevišķi, tad viltojumos ar tādiem niekiem nenodarbojās un var redzēt diegu pārstiepumus no viena logo burta uz otru. 
  6. Viltojumu var pamanīt atšifrējot preces svītrkodu. Bet par to izlasi pats šī raksta sadaļā "Droša metode viltojumu atšķiršanai" .
  7. Iegādāto smaržu kvalitāti var pārbaudīt ievietojot tās ledusskapī. Ja smaržas kļūst duļķainas, tad tas ir viltojums.
  8. Orģinālo apavu "UGG" zole ir mīksta un lokana, bet viltotajiem "UGG" apaviem zole ir cieta un tie smird pēc krāsas vai lakas.
  9. Izlasi pats visu rakstu, ja gribi uzzināt, kādi zīmoli tiek visbiežāk viltoti, kā arī par medikamentu un auto rezerves daļu viltojumiem          


Nav komentāru: